Yapay Zeka (AI)

 son on yılda kullanıcı deneyimini önemli ölçüde etkiledi. Akıllı sohbet robotlarından kişiselleştirilmiş reklamlara, genel olarak kullanıcı deneyimi, dijital dünyada büyük adımlar attı. Hollywood'un dünyayı ele geçiren robot tasvirlerine rağmen, yapay zeka yeni bir şey değil ve onlarca yıldır ufak değişimlerle hayatımıza girmekte.

Yapay zeka, günlük olarak kullandığımız bir dizi cihaza ve uygulamaya çoktan entegre edildi. Yapay zeka, güvenilir bir sonucu hızlı bir şekilde tahmin edebilir, tercihleri öğrenebilir, sınıflandırmalar yapabilir ve önemli özellikleri belirleyebilir. Basitçe ifade etmek gerekirse, yapay zeka, belirli hedefler için istenen sonuçları üreten bir makineye ilgili verileri vermekle ilgili.

Yapay zeka teknolojisi, kullanıcılara özel öneriler ve içerik sunmada faydalı olan kullanıcı davranışlarını ve beklentilerini incelemeye ve belirlemeye yardımcı oluyor. Uygun şekilde kullanılırsa, yapay zeka potansiyel ve mevcut müşteri ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Bununla birlikte, yapay zeka tabanlı uygulamalar, web siteleri ve araçlar artıyor.

Bununla birlikte, son zamanlarda yaratıcı komutlar verebildiğiniz ChatGPT'nin ortaya çıkışı, ChatGPT’nin edebiyat gibi konularla artan ilişkisi, ve çok sayıda yapay zeka aracının, uygulamasının ve web sitesinin çoğalmasıyla birlikte, yapay zekanın günümüzün altyapısını oluşturan önemli bir faktör olduğunu söylemek mümkün.

Yapay zekanın öne çıkan avantajlarından biri hata azaltmaya katkıda bulunması. Yapay zeka, üretkenliği artıran günlük uygulamada kullanılabiliyor. Küçük işletmelerin yüzde 31’i çoktan yapay zeka araçlarını kullanmaya başladı, kullanan işletmelerin yüzde 82’si yapay zeka araçlarının kazançlarını arttırdığını ve giderlerini azalttığını söylüyor. Bununla birlikte dünyanın dört bir yanındaki birçok şirket, günlük olarak birçok görevi gerçekleştirmek için yapay zekayı kullanıyor. McKinsey tarafından yapılan bir araştırma, yapay zekanın 2030 yılına kadar insan emeğinin en az yüzde 30'unun yerini alacağını tahmin ediyor. Tabii ki bu sürecin kontrol edilmesi için yine insan emeği gerekecek, fakat bunun ne kadar süreceği de bilinmiyor, çünkü makineler her gün başka bir şey öğrenebiliyor.

Öte yandan insana özgü etik ve ahlak değerleri yapay zekaya dahil edilmesi zor. Yani bir yapay zeka içerik üretimi programının etik değerleri öğrenmesi zaman alabilir. Bununla birlikte insana dair tüm ön yargılar yapay zekâyı da etkiliyor. Çünkü yapay zekâ, tamamen insanların temel ön yargılarını yansıtıyor.

Kullanabileceğiniz gelişmiş yapay zeka araçları

Günümüzün hızlı tempolu dünyasında, en iyi yapay zeka araçlarına sahip olmak başarı için çok önemli. Üretkenliği artırmaktan karmaşık projeleri basitleştirmeye kadar, bu en iyi yapay zeka araçları çok çeşitli görevlerde yardımcı olabiliyor. İster işletme sahibi, ister pazarlamacı olun, ister yalnızca günlük aktivitelerinizi düzene sokmanın yollarını arayın, bu en iyi yapay zeka araçları, görevlerinizi anında tamamlamanıza yardımcı olabilir.


Yorumlar